زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 4:36 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 418
نویسنده پیام
alijam آفلاین


ارسال‌ها : 146
عضویت: 3 /12 /1390
محل زندگی: گچساران
شناسه یاهو: gachsaranclick
تشکرها : 2
تشکر شده : 35
16تیم یورو2012 +سوابق+تصاویرزیبا

16تیم یورو2012 +سوابق+تصاویرزیبا

جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ یا یورو ۲۰۱۲ در تاریخ ۸ ژوئن تا ۱ ژوئیه سال ۲۰۱۲ و در کشورهای لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.

این سومین دوره از مسابقات یورو است که بطور مشترک توسط دو کشور میزبانی می‌شوند. پیش از آن در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ (بلژیک و هلند) و جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ (اتریش و سوئیس) میزبان بطور مشترک از دو کشور بود. در مجموع ۱۶ تیم در این دوره حضور خواهند داشت.

لهستان و اوکراین به‌عنوان میزبان در مسابقات حضور خواهند داشت؛ ۱۴ تیم باقی‌مانده در بازی‌های مقدماتی انتخاب شده‌اند. اکثر کارشناسان معتقدند اسپانیا، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، از بخت بیشتری برای قهرمانی برخوردار است.

شعار ونماد

شعار رسمی مسابقات "با هم تاریخ را می‌سازیم" در ۲۳ آذر ۱۳۸۸ به همراه لوگوی رسمی معرفی و رونمایی شد.این شعار بیانگر این است که برای نخستین بار در تاریخ قاره اروپا رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ در مرکز و شرق اروپا برگزار خواهد شد.در نماد بازی‌های یورو ۲۰۱۲ که به شکل یک گل است، دو شاخه به صورت برگ وجود دارد که نماد هر یک از دو کشور میزبان یورو ۲۰۱۲ است. در میان این دو برگ، گل این شاخه توپ فوتبال ترسیم شده‌است. شکل بصری نماد از هنر سنتی ویکینانکی که نوعی هنر برش کاغذ در نواحی روستایی اوکراین و لهستان است، گرفته شده‌است. هنر ویکینانکی نماد جانداران و گیاهان مناطق محلی این ناحیه در ادای احترام به طبیعت و رشد و باروری است.

توپ رسمی یورو ۲۰۱۲

آدیداس تولیدکننده توپ رسمی مسابقات است. این توپ که تانگو ۱۲ نامگذاری شده‌است در آذرماه سال ۱۳۹۰ در اوکراین و توسط سرگی بوبکا قهرمان پرش رونمایی شد. بر روی این توپ پرچم دو کشور میزبان حک شده‌است.

• لهستان (گروه A)

سفید و سرخ‌پوشان لهستان به‌عنوان میزبان بدون حضور در دور مقدماتی در مرحله‌ی پایانی جام ۲۰۱۲ حضور دارند. این دومین بار است که ملی‌پوشان فوتبال این کشور – نخستین بار در سال ۲۰۰۸ – تا این مرحله صعود می‌کنند. این تیم در پایان دور مقدماتی بازی‌های ۲۰۰۸ به خانه بازگشت. فوتبال لهستان بزرگ‌ترین موفقیت تاکنونی خود در سطح ملی را در سال ۱۹۷۲ به دست آورده است: طلای المپیک در بازی‌های مونیخ (آلمان).

• یونان (گروه A)

این تیم با قهرمانی در جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴ بزرگ‌ترین افتخار تاریخ خود را کسب کرده است؛ موفقیتی که با سکانداری اتو ره‌هاگل آلمانی اتفاق افتاد. این مربی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ هدایت ملی‌پوشان یونان را بر عهده داشت. رقابت‌های ۲۰۱۲ چهارمین حضور یونان در بازی‌های اروپایی است.

• روسیه (گروه A)

مهم‌ترین موفقیت‌های تیم فوتبال روسیه به دوران شوروی سابق باز می‌گردد: قهرمانی اروپا در سال ۱۹۶۰ و سه عنوان نایب‌قهرمانی در رقابت‌های قاره‌ی سبز. روسیه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در سال ۱۹۹۶ برای نخستین بار در مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های اروپا شرکت کرد و جواز حضور در مرحله‌ی پایانی را گرفت. این تیم از آن زمان تا کنون تنها در بازی‌های سال ۲۰۰۰ غایب بوده است.

• جمهوری چک (گروه A)

چک هم در پلی‌آف مونته‌نگرو را از پیش رو برداشت و به مرحله‌ی پایانی رقابت‌های ۲۰۱۲ راه پیدا کرد. دو سال پس از تغییر ساختار سیاسی جمهوری چک در سال ۱۹۹۴، بزرگ‌ترین افتخار نصیب فوتبال این کشور شد: کسب نایب‌قهرمانی بازی‌های ۱۹۹۶ در پی شکست ۲ بر یک از آلمان در فینال. ملی‌پوشان فوتبال این کشور پس از آن در تمام دوره‌های جام ملت‌های اروپا حاضر بوده‌اند.

• هلند (گروه B)

“نارنجی‌پوشان” بجز قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۸عنوان بهتری کسب نکرده‌اند. هلندی‌ها تا کنون در ۸ دور از جام ملت‌های اروپا شرکت داشته‌اند. ۲۴ اوت ۲۰۱۱ روز به‌یادماندنی برای فوتبال ملی هلند بود. تیم ملی این کشور در این روز برای نخستین بار به تنهایی صدرنشین فهرست برترین‌های فیفا شد. در مسابقات ۲۰۱۲ هلند در کنار آلمان، پرتغال و دانمارک در گروه مرگ قرار گرفته است.

• دانمارک (گروه B)

تیم ملی فوتبال دانمارک در سال ۱۹۹۲ قهرمان اروپا شد. این تیم در دوره‌های مختلف جام ملت‌های اروپا هم حضور داشته است. راهیابی به مسابقات لهستان و اوکراین هشتمین حضور پی‌درپی دانمارکی‌هاست. دهمین تیم فهرست بهترین‌های فیفا در گروه H از مرحله‌ی مقدماتی، پرتغال، یکی از امیدهای کسب عنوان، را پشت سر گذاشت و به‌عنوان صدرنشین گروه صعود کرد.

• آلمان (گروه B)

شاگردان یوآخیم لوو نخستین تیمی بودند که به مرحله‌ی نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ در لهستان و اوکراین راه یافتند. این تیم ده دیدار مرحله‌ی مقدماتی را با ده پیروزی و ۳۰ امتیاز پشت سر گذاشت. آلمانی‌ها که سومین تیم در فهرست برترین‌های فیفا هستند، یکی از امیدهای قهرمانی به شمار می‌روند. تیم آلمان با ۳ قهرمانی (۱۹۷۲، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۶) و ۳ نایب‌قهرمانی، موفق‌ترین تیم اروپایی در جام ملت‌هاست.

• پرتغال (گروه B)

پرتغالی‌ها آخرین تیمی بودند که جواز حضور در مرحله‌ی پایانی رقابت‌های ۲۰۱۲ را کسب کردند. این ششمین حضور ملی‌پوشان فوتبال پرتغال در جام ملت‌های اوپاست که با نتیجه‌ی ۶ بر ۲ – در مجموع دیدارهای رفت و برگشت – در برابر بوسنی و هرزگوین رقم خورد. این تیم که در فهرست برترین‌های فیفا در مکان هشتم قرار دارد، هنوز نتوانسته قهرمان جام ملت‌های اروپا یا جام جهانی شود.

• اسپانیا (گروه C)

در مورد این تیم همین بس که مدافع عنوان قهرمانی جهان و اروپاست. البته نباید فراموش کرد که شاگردان ویسنته دل‌بوسکه صدرنشین فهرست جهانی فیفا هم هستند. اسپانیا در سال ۱۹۶۴ هم قهرمان اروپا شد. این تیم از بازی‌های المپیک ۱۹۲۰ (آنتورپ/ بلژیک) که در کمال ناباوری نشان نقره را کسب کرد، به “الهه‌ی انتقام سرخ‌پوش” مشهور شده است.

• ایتالیا (گروه C)

تیم ملی فوتبال ایتالیا در زمره‌ی موفق‌ترین تیم‌های فوتبال جهان قرار دارد. این تیم ۴ بار قهرمان جهان (آخرین بار ۲۰۰۶ آلمان) و یک بار قهرمان اروپا – در بازی‌های خانگی ۱۹۶۸ – شده است. “لاجوردی‌پوشان” که در فهرست برترین‌های فیفا ششم هستند، با اقتدار به مرحله‌ی نهایی بازی‌های ۲۰۱۲ صعود کردند. ملی‌پوشان ایتالیا تیمی “تورنمنتی” و همواره یکی از امیدهای قهرمانی محسوب می‌شوند.

• ایرلند (گروه C)

این نخستین بار پس از ۲۳ سال است که ایرلند به مرحله‌ی نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا راه می‌یابد. راه ایرلند برای این حضور از مرحله‌ی پلی‌آف گذشت؛ ایستگاهی که شاگردان جیوانی تراپاتونی از سد استونی گذشتند. این تیم در فهرست فدراسیون جهانی فوتبال در جایگاه بیست‌وپنجم نشسته است. حضور در جام جهانی ۲۰۰۲ کره‌ی جنوبی و ژاپن، آخرین حضور فوتبال ملی ایرلند در مرحله‌ی پایانی یک تورنمنت بزرگ بوده است.

• کرواسی (گروه C)

کرواسی با حذف ترکیه در مرحله‌ی پلی‌آف برای چهارمین بار به دور پایانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا راه یافت. کسب مقام سومی جهان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بزرگ‌ترین افتخار فوتبال کرواسی تا امروز بوده است.

• فرانسه (گروه D)

فرانسه در فهرست فیفا پانزدهم است و فوتبال این کشور در سال‌های اخیر بیشتر به دلیل رسوای‌هایی ورزشی (آخرین بار جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی) خبرساز بوده تا آفتخارآفرینی. ملی‌پوشان فوتبال این کشور تا کنون یک بار قهرمان جهان (۱۹۹۸) شده‌اند و دو بار قهرمان اروپا (۱۹۸۴ و ۲۰۰۰). شاگردان لوران بلان در آخرین دیدار از مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۲ صدرنشینی خود را مسجل کردند.

• انگلستان (گروه D)

انگلیس جزو پرسابقه‌ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان است. بزرگ‌ترین موفقیت ملی‌پوشان این کشور قهرمانی جهان در بازی‌های خانگی ۱۹۶۶ بوده است. ۳۰ سال بعد در جام ملت‌های خانگی اما قهرمانی به آلمانی‌ها رسید. ملی‌پوشان فوتبال انگلیس در رقابت‌های اروپایی ۲۰۰۸ در اتریش و سوئیس در کمال ناباوری به مرحله‌ی نهایی راه نیافتند. این تیم هفتمین مکان جدول جهانی فیفا را در اختیار دارد.

• اوکراین (گروه D)

این تیم هم با استفاده از امتیاز میزبانی در دور پایانی رقابت‌های ۲۰۱۲ حضور یافته است. اوکراین پس از فروپاشی شوروی برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ در مقدماتی جام ملت‌ها حاضر شد، از آن زمان اما موفق به راهیابی به دور پایانی نشده بود. زرد و آبی‌پوشان فوتبال این کشور در فهرست جهانی فیفا چهل‌وهشتمین تیم هستند. آناتولی تیموشچوک از بایرن مونیخ، کاپیتان و رکوددار تعداد بازی ملی در تیم ملی فوتبال اوکراین است.

• سوئد (گروه D)

سوئد به‌عنوان بهترین تیم در میان تیم‌های دوم جدولی به جام ۲۰۱۲ صعود کرد. مدال طلای بازی‌های المپیک ۱۹۴۸ و نایب‌قهرمانی جام جهانی ۱۹۵۸ در ویترین افتخارات فدراسیون فوتبال این کشور دیده می‌شود. سوئد تا کنون ۴ بار به مرحله‌ی نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافته و در سال ۱۹۹۲ نیز میزبان این بازی‌ها بوده است. زردپوشان این کشور در حال حاضر چهاردهمین تیم فهرست برترین‌های فدراسیون جهانی فوتبال هستند


امضای کاربر : وبلاگ و انجمن بروز گچساران کلیک 






پنجشنبه 18 خرداد 1391 - 08:30
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | 16تیم یورو2012 +سوابق+تصاویرزیبا | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS