زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 3:20 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 435
نویسنده پیام
shohreh آفلاین


ارسال‌ها : 42
عضویت: 15 /1 /1391
محل زندگی: 'iran
سن: 23
تشکرها : 20
تشکر شده : 10
به نظر شما این وبلاگها خواندنی اند؟

به نظر شما این وبلاگها خواندنی اند؟

نوشته زیر از آن جهت مورد توجه قرار گرفته که به نوعی دغدغه ما و بسیاری از کاربران دیگر است،در داده ها و کامنتها و درخواست های کاربران عزیز در وبلاگهای زیرمجموعه به این نتیجه ملموس رسیدیم ،که شاید باتوجه به روند و همچنین تبدیل شدن به یک راه و متد برای وب فارسی و وبلاگستان پارسی زبانان ،این روند نتنها یک معضل بلکه یک خطر محصوب میشود. نویسنده وبلاگ"پویاکام" به اختصار به گوشه هایی از این معضل پرداخته و در زیر متن پست را خواهید خواند.بدلیل اینکه نوشتار و گویش متن بنوعی پست داخلی(برای وبلاگ پویاکام) محصوب میشود و از آنجهت که به نظر ما مقصودکلی مطلب هم، از جهاتی عمومی و به کاربران مربوط میباشد،با توجه به ساختار ،قسمتهایی از آن ویرایش شده ودر عوض به آنها لینک داده شده است.با تشکر

پویاکام : به نظر شما این وبلاگها خواندنی اند؟

همانطور که می‌بینید پویاکام تعدادی وبلاگ عرصه آی‌تی را در کناره خود پیوند کرده‌ است.

اما چند وقتی است تعدادی از آنها انسان را ناامید کرده‌اند.

وبلاگ‌های فارنت، نارنجی و زومیت انگار تبدیل شده‌اند به بروشور تبلیغاتی شرکت‌های تولید‌کننده موبایل و تبلت! و این وبلاگ‌ها، گویی تبلیغات‌چی‌های مجانی این کالاهای مصرفی شده‌اند!

این‌ها که اسمش آی‌تی و کامپیوتر نشد! یک شاگرد مغازه در پاساژ موبایل علاءالدین از شما مسلما بیشتر می‌داند!

و مگر چند درصد مردم این قدر بودجه می‌توانند خرج خرید موبایل‌شان بکنند که شما تازه‌ترین و گران‌ترین محصولات نوکیا و اپل و سامسونگ را دم‌به‌دم به آنها گزارش می‌کنید؟ چند درصد مردم موبایل‌های یک میلیون تومانی درجیب دارند؟!

اما درصد بالایی از مردم یک پی‌سی ارزان‌قیمت در خانه دارند. و هنوز بسیاری‌شان از زیر و بم همین ویندوز هم سر درنمی‌آورند. و مسلما بسیاری مطالب آموزنده و کارآ می‌توان در مورد کامیپوتر به آنها آموخت.

کلید واژه‌هایی که گوگل به وبلاگ پویاکام می‌فرستد، خبر از بی‌اطلاعی درصد بالایی از مردم از بدیهیات عرصه کامپیوتر دارد. و در این میان چرا وبلاگ‌های معروف، تبدیل شده‌اند به بازاریاب بی‌جیره و مواجب شرکت‌های سطح پایین بین‌المللی؟

مسلما سامسونگ و اچ‌پی و امثالهم از نظر علمی جایی در دنیا ندارند. اینها تولید کننده کالاهای پایین هرم مصرفی بازار هستند. نه سی‌پی‌یو می‌سازند و نه حتی رَم! بلکه همه چیز را سرهم‌بندی می‌کنند و به بازار می‌فرستند. حالا چرا ما داریم برای این کالاهای مصرفی، خودکشان می‌کنیم؟ و مردم بعضا فقیرمان را به خرید این اجناس بنجل جهانی تحریک می‌کنیم؟

اگر ما به عنوان وبلاگ‌نویس برای خودمان رسالتی قائل هستیم، آن باید آموزش مردم باشد. و اگر بعضی همه همّ و غم‌شان شده جلب آگهی و درآمد از این عرصه؛ که اصلا حرفی‌ باقی نمی‌ماند.

در این میان جایگاه وبلاگ گویا‌آی‌تی کمی بهتر است. و مطالب فنی زیادی می‌توان در آن یافت. وبلاگ یک‌پزشک هم که نیمه‌فنی و نیمه‌ادبی است.

وبلاگهای ذکر شده و و نوشته شده در متن بالا ،نظر شخصی نویسنده میباشد و مطمئنا همانطور که وبلاگهای قارچی و غیر موثر در وب فارسی فراوان میباشد،معتقدیم وبلاگها و سایتهای فراوانی هم در وبلاگستان فارسی حضور دارند که گاها مرجع نیز محصوب میشوند.shohreh

منبع: http://pooyacom.ir/


امضای کاربر : www.gachsaranclick.tk

www.hotelit.ir
یکشنبه 19 شهریور 1391 - 23:21
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | به نظر شما این وبلاگها خواندنی اند؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS