زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 3:35 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 170
نویسنده پیام
alijam آفلاین


ارسال‌ها : 146
عضویت: 3 /12 /1390
محل زندگی: گچساران
شناسه یاهو: gachsaranclick
تشکرها : 2
تشکر شده : 35
فتوشاپ CS6 با اقتدار مي‌آيد!!!

چندي قبل در آستانه 25 سالگي عرضه‌ نرم‌افزار فتوشاپ، شرکت ادوب نسخه جديدي از آن را به صورت آزمايشي و رايگان معرفي كرد تا توسط کاربران آزمايش و بررسي شود و زمينه براي ارائه نگارش کامل آن فراهم آيد. اين نسخه آزمايشي از طريق لينك:http://labs.adobe.com/technologies/photoshopcs6/

به صورت رايگان قابل دسترس بوده و همه مي‌توانند بعد از دانلود آن که حجمي تقريبا 7/1 گيگابايتي دارد، آن را نصب و امتحان کنند. در اين شماره قصد داريم با ويژگي‌هاي نگارش جديد فتوشاپ آشنا شده و آنها را با هم بررسي كنيم.

چندي قبل در آستانه 25 سالگي عرضه‌ نرم‌افزار فتوشاپ، شرکت ادوب نسخه جديدي از آن را به صورت آزمايشي و رايگان معرفي كرد تا توسط کاربران آزمايش و بررسي شود و زمينه براي ارائه نگارش کامل آن فراهم آيد. اين نسخه آزمايشي از طريق لينك:http://labs.adobe.com/technologies/photoshopcs6/

به صورت رايگان قابل دسترس بوده و همه مي‌توانند بعد از دانلود آن که حجمي تقريبا 7/1 گيگابايتي دارد، آن را نصب و امتحان کنند. در اين شماره قصد داريم با ويژگي‌هاي نگارش جديد فتوشاپ آشنا شده و آنها را با هم بررسي كنيم.

Dark UI

اولين تغيير آشکار در نسخه جديد فتوشاپ تغيير رنگ محيط کاري و تيره‌شدن آن است که ظاهري شبيه لايت‌روم را براي فتوشاپ به ارمغان آورده است؛ البته در صورتي که شما زياد از اين رنگ جديد خوشتان نيايد، مي‌توانيد براحتي با فشار دکمه‌هاي Shift+F1 و Shift+F2 رنگ محيط کاري خود را از بين 4 رنگ پيشنهادي به دلخواه انتخاب كنيد.

Properties Panel

اضافه‌شدن پانل جديد Properties براي اعمال تغييرات راحت‌تر و دقيق‌تر در فرامين Adjustments/Masks/3D

Lighting Effects Gallery

تغييرات عمده در فيلتر و اضافه‌شدن امکانات فراوان در زمينه نورپردازي روي تصاوير دوبعدي و سه‌بعدي که از مسير Filter/Render/ Lighting Effects قابل دسترس است.

Crop

اضافه‌شدن امکانات جديد به فرمان Crop در جهت دوربري بهتر تصاوير و اعمال تغييرات دلخواه و کادربندي دقيق‌تر.

Patch Tool w

Content-Aware Option

حالت آگاه از محتوا (Content-Aware) که از نسخه‌هاي قبلي فتوشاپ اضافه شده بود و وظيفه بازسازي بخش‌هاي دلخواه تصوير با توجه به محتوا و بافت کناره‌هاي قسمت انتخاب‌شده را انجام مي‌داد، در اين نسخه به ابزار Patch Tool نيز اضافه شده و به کمک آن مي‌توانيم براحتي قسمت‌هاي اضافي تصوير را به صورت کاملا حرفه‌اي و بدون به جاي ماندن اثر آن حذف كنيم.

Content-Aware Move Tool

اين ابزار که فعلا نام آن دستخوش تغييرات است و در ابتدا با نام Remix Tool اضافه شده بود، براي جابه‌جايي بخش دلخواهي از تصوير استفاده مي‌شود و به صورت حيرت‌انگيزي پس از جابه‌جايي، جاي آن را به صورت هوشمندانه با توجه به بافت و محتواي کناره‌ها پر مي‌کند.

Contact Sheet II plug-in

اضافه شدن پلاگين Contact Sheet II براي چيدن برخي تصاوير انتخابي در کاغذ با اندازه دلخواه براي ارسال به چاپ.

Mini bridge UI

tweaks-Filmstrip Mode

تغيير مکان پانل Mini bridge به قسمت پايين فضاي کار جهت دسترسي سريع‌تر و راحت‌تر به آن هنگام جستجوي تصاوير دلخواه.

Rich Cursor information

اضافه‌شدن توضيحات مکان، جابه‌جايي، تغيير ابعاد روي کرسر ماوس هنگام استفاده از ابزارها و فراميني چون Transform ,Move ,Vectors و Crop.

Background Save

يکي از مشکلاتي که کاربران فتوشاپ تاکنون با آن مواجه بودند، وقفه‌اي بود که هنگام ذخيره‌سازي فايل‌هاي فتوشاپ مخصوصا فايل‌هاي حجيم به وجود مي‌آمد، به اين صورت که هنگام ذخيره‌سازي يک فايل تا اتمام ذخيره آن، ديگر امکان استفاده از امکانات ديگر فتوشاپ يا کار روي ساير تصوير وجود نداشت. در نسخه جديد اين مشکل رفع شده و با اضافه‌شدن ويژگي Background Save به طراح اجازه داده مي‌شود همزمان با ذخيره‌سازي يک فايل، روي فايل ديگر کار کرده و منتظر اتمام ذخيره‌سازي نماند.

Auto Save and Auto Recover

به علت جذابيت‌هاي فراوان فتوشاپ گاه ممکن است چند ساعت بدون توجه به گذشت زمان روي يک پروژه کار کرده و ذخيره‌کردن پروژه را فراموش کرده باشيم. بدترين اتفاق ممکن در اين حالت، هنگ کردن سيستم يا رفتن برق و از بين رفتن تلاش چندساعته ما است.

در نسخه بالاخره اين مشکل بزرگ از بين رفته و امکان ذخيره‌سازي و بازيابي خودکار Auto-Save and Auto Recover به فتوشاپ اضافه شده است که امکان ذخيره‌سازي خودکار پروژه در بازه‌هاي زماني دلخواه را فراهم مي‌آورد و از مسير Edit\Preferences\File Handling قابل دسترس و تنظيم است.

در صورتي که پروژه‌اي بدون ذخيره‌کردن تغييرات به علت بسته شدن ناگهاني فتوشاپ از دست برود، هنگام بازکردن آن همراه فايل همنام ديگر، پروژه به صورت Recover باز مي‌شود که نمايش‌دهنده آخرين تغييرات ذخيره شده خودکار فتوشاپ است.

Vector Layers

فتوشاپ از ابتدا يک نرم‌افزار پايه پيکسلي بوده و محتويات برداري با نام Shape Layers در محيط آن قابل تعريف و استفاده است. در نسخه جديد Shape Layers به Vector Layers تغيير نام يافته و امکانات بسيار جالبي چون امکان تعريف خط لبه (Stroke) علاوه بر رنگ داخل (Fill) و امکان تعريف لايه‌برداري بدون رنگ داخلي و تنظيم نوع خط لبه و ضخامت آن نيز فراهم آمده است.

Filter Layer

يکي از دغدغه‌هاي اصلي طراحان حرفه‌اي،پيدا کردن و انتخاب لايه مورد نظر در پانل لايه‌ها از بين تعداد زيادي لايه زماني بود که به اين واسطه تعداد و تنوع لايه‌ها زيادتر مي‌شد. اين نقيصه نيز در نسخه جديد فتوشاپ با اضافه‌شدن گزينه فيلتر لايه‌ها که امکان جستجو و فيلتركردن لايه‌ها را براساس نوع، نام، ويژگي‌ها، جلوه‌هاي اعمال شده را فراهم كرده است، به گونه‌اي كه طراح براحتي مي‌تواند لايه دلخواه خود را از بين لايه‌هاي فراوان پروژه پيدا و تغييرات دلخواه را روي آن پياده کند. بجز ويژگي‌هاي جديد ذکرشده، ويژگي‌هاي فراوان ديگري نيز در نسخه جديد فتوشاپ اضافه شده است که در هفته‌هاي آينده در مورد آنها صحبت خواهيم كرد.

کلیک


امضای کاربر : وبلاگ و انجمن بروز گچساران کلیک 






سه شنبه 29 فروردین 1391 - 08:08
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | فتوشاپ CS6 با اقتدار مي‌آيد!!! | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS