زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 3:17 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 184
نویسنده پیام
alijam آفلاین


ارسال‌ها : 146
عضویت: 3 /12 /1390
محل زندگی: گچساران
شناسه یاهو: gachsaranclick
تشکرها : 2
تشکر شده : 35
ایران زیر توپخانه سنگین سایبری،صدور فرمان حمله سایبری به ایران از سوی کاخ سفید+سند..!

صدور فرمان حمله سایبری به ایران از سوی کاخ سفید

چند روز پس از اعلام خبر حمله ویروس جدید و پیشرفته «شعله» به سیستم های رایانه ای ایران و برخی دیگر از کشورها، بحث در مورد ریشه ها و تأثیرات این ویروس همچنان ادامه دارد. در این میان، آخرین اخبار از مشخص شدن مرجع تولید و اشاعه این ویروس مخرب حکایت دارند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» امروز گزارش مفصلی را منتشر کرده که از عامل اصلی برنامه ریزی و اشاعه این ویروس و موارد مشابه پیشین آن پرده برمی دارد. بر اساس این گزارش، حملات سایبری علیه ایران، با دستور مستقیم مقامات کاخ سفید انجام می گیرد.

به گزارش این روزنامه، اوباما از اولین روزهای فعالیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا، فرمان محرمانه ای برای افزایش حملات پیچیده علیه سیستم های کامپیوتری هدایتگر برنامه هسته ای ایران صادر کرد. این فرمان، آغازگر اولین دور استفاده مستمر از سلاح های سایبری توسط ایالات متحده بود.

این برنامه حملات سایبری با نام رمز «بازی های المپیک» از زمان ریاست جمهوری جرج بوش آغاز شده بود.

نیویورک تایمز می نویسد در سال 2010 عنصری از این برنامه به دلیل اشتباه برنامه ریزی از کنترل خارج و عمومی شد. به این ترتیب این عنصر که منحصراً علیه تأسیسات هسته ای نطنز به کار گرفته شده بود، در سطح اینترنت پخش شد و توسط متخصصان کامپیوتری «استاکس نت» نام گرفت. استاکس نت توسط کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی طراحی شده بود.

با این حال، اوباما تصمیم گرفته به این حملات سایبری علیه ایران ادامه دهد. بر اساس این گزارش، چند روز پس از به اصطلاح «فرار» این ویروس، جلسه ای فشرده در کاخ سفید برگزار شد که در آن علاوه بر اوباما، «جو بایدن»، معاون ریاست جمهوری و «لئون پانه تا»، مسئول وقت «سی. آی. ای» حضور داشتند.

در این جلسه با اعلام اینکه مشخص نیست ایران تا چه میزان از این کد و برنامه آگاهی دارد و ارائه شواهدی مبنی بر اینکه برنامه مذکور هنوز هم قابلیت تخریبی دارد، اوباما تصمیم گرفت به حملات سایبری علیه ایران ادامه دهد.

در هفته های پس از آن، تأسیسات نطنز دو بار توسط نسخه های جدیدتری از این ویروس مورد حمله قرار گرفت. آخرین سری از آن حملات، چند هفته پس از آنکه استاکس نت در سراسر جهان مورد شناسایی قرار گرفت، موجب از کار افتادن موقت 1000 سانتریفیوژ از مجموع 5000 سانتریفیوژ ایران شد.

با این حال، مقامات درگیر در این پروژه معتقدند ایران توانست خود را از این ویروس رها کرده و به کار خود ادامه دهد؛ هرچند در مورد سرعت عمل ایران در پاکسازی این ویروس میان آنان اتفاق نظر وجود ندارد.

نیویورک تایمز اشاره می کند که دولت آمریکا مدت زیادی نیست که به تولید سلاح های سایبری اذعان کرده و تاکنون به استفاده از آن ها اشاره ای نکرده است. گزارش هایی در مورد حملات منفرد علیه رایانه های شخصی اعضای القاعده و همچنین حمله به سیستم راداری لیبی در جریان تهاجم ناتو به این کشور وجود دارد؛ اما پروژه «بازی های المپیک» پروژه کاملاً متفاوتی است.

بر این اساس، به نظر می رسد این اولین بار است که ایالات متحده به طور مستمر از سلاح سایبری برای ضربه زدن به زیرساخت های یک کشور دیگر استفاده می کند؛ امری که پیش از این تنها از طریق بمباران کردن این زیرساخت ها در کشور هدف امکان پذیر بود.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر کارشناسان در حال مطالعه ویروس «شعله» (Flame) هستند؛ اما مقامات آمریکایی تاکنون نپذیرفته اند که این ویروس نیز بخشی از طرح «بازی های المپیک» است. در حقیقت، آن ها هنوز مسئولیت این حمله را نپذیرفته اند.

با این حال، مسئله اینجاست که اوباما در نشست های شخصی خود به این نکته اشاره کرده که در صورت پذیرش مسئولیت این حملات (که عملاً تجاوز به سرزمین دیگر کشورها محسوب می شود)، هکرها و برنامه ریزان این کشورها، توجیه لازم را برای انجام ضد حمله علیه آمریکا پیدا می کنند. به این ترتیب، وی مایل است چنین حملاتی پوشیده باقی بماند.

به این ترتیب و با توجه به پیشینه برنامه های آمریکا برای انجام حملات سایبری علیه ایران، تردیدی باقی نمی ماند که ویروس جدید نیز بخشی از طرح این کشور برای ضربه زدن به زیرساخت های هسته ای ایران است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت:‌ وزارت دفاع آمریکا میلیاردها دلار برای ارتقاء ظرفیت‌های جنگ سایبری کنار گذاشته است. در همین راستا، آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون (DARPA) به منظور استخدام نیرو برای جنگ بعدی خود به بخش خصوصی و نسل بعدی کامپوترهای آمریکا رو آورده است.

در واقع، این آژانس به دنبال سرمایه گذاری 1.54 میلیارد دلاری برای 5 سال آینده است تا به این طریق توانایی‌های آنلاین خود را ارتقاء دهد که البته 110 میلیون دلار از این بودجه به "طرح X" اختصاص خواهد یافت. با این تفاوت که برعکس گذشته این بودجه لزوما برای ممانعت از تروریسم سایبری به کار نمی‌رود بلکه پنتاگون در تلاش است تا اطمینان حاصل کند آمریکا می‌تواند علیه سایر کشورها جنگ سایبری به راه اندازد به جای اینکه صرفا خود را برای مقابله با حملات خارجی آماده کند.

منابع نزدیک به این موضوع به روزنامه واشنگتن پست گفتند: طرح X در کنار حملات نظامی واقعی به اجرا در خواهد آمد و این امکان را به آمریکا می‌دهد تا همزمان از قدرت شیلک خود در میدان جنگ و حملات سایبری در سیستم‌های کامپیوتری بهره بگیرد.

بر اساس این گزارش، بخشی از طرح X خواستار "نقشه دیجیتالی میدان جنگ" است که به پنتاگون اجازه می‌دهد هر اقدامی در اینترنت را که به نفع دولت آمریکا باشد، پنهانی رصد کند. در واقع،‌ وزارت دفاع آمریکا در صدد است با استفاده از طرح X اطمینان حاصل کند علاوه بر جاسوسی از کامپوتر شهروندان خود،‌ بتواند سیستم افراد دیگر در خارج از آمریکا را نیز رصد کند.

پیش از این نیز،‌ نمایندگان کنگره آمریکا طرحی را ارائه کرده‌ بودند که به سازمان‌‌های اطلاعاتی این کشور اجازه می‌داد در صورت تمایل، به اطلاعات مشتریان و کاربران اینترنتی شرکت‌‌های خصوصی دسترسی پیدا کنند.

این قانون جدید که "قانون حمایت و شراکت اطلاعات سایبری" نام دارد، به نهادهای دولتی و شرکت‌‌های خصوصی اجازه می‌دهد با یکدیگر همکاری داشته و به مبادله اطلاعات با یکدیگر بپردازند. در این طرح دولت می‌توانست قوانین فعلی حاکم را نقض کند و بنا به تشخیص خود، به اقداماتی چون رصد ارتباطات اینترنتی، فیلتر کردن محتوا یا حتی تعطیل نمودن برخی وب سایت‌‌ها و سرویس‌‌های آنلاین بپردازد. هر چند CISPA ظاهرا با هدف مقابله با تهدیدات سایبری و دیگر خطرات فضای مجازی تهیه شده، ولی کاربران اینترنت به شدت نگران نقض حریم شخصی خود و افشای اطلاعات خصوصی ‌شان نزد گروه‌‌های ثالث هستند به همین دلیل این طرح با مخالفت افکار عمومی آمریکا روبرو و در نهایت به تغییر موضع مقامات کنگره منجر شد.


امضای کاربر : وبلاگ و انجمن بروز گچساران کلیک 






دوشنبه 15 خرداد 1391 - 05:18
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | ایران زیر توپخانه سنگین سایبری،صدور فرمان حمله سایبری به ایران از سوی کاخ سفید+سند..! | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS