loading...
گچساران کلیک
جدیترین مطالب،استخدامیها و آموزشهای تصویری را در ایمیلتان دریافت کنید

برای دریافت جدیدترین مطالب و آموزشها و همچنین خبرها و استخدامیها فقط کافیست ایمیلتان را در کادر زیر وارد نمایید و در "خبرنامه گچساران کلیک"عضو شوید.بصورت اتوماتیک ایمیلی از طرف ما برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینکی است.باکلیک برروی آن لینک شما نیز به جمع هزاران عضو خبرنامه ما میپوندید.



Enter your email address:

Delivered by gachsaran.rzb.ir

کاربران عزیز گچساران کلیک 25 درصد تخفیف دامنه دات کام به مدت محدود


جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

آخرین ارسال های انجمن
alijam بازدید : 1024 دوشنبه 21 فروردین 1391 نظرات (0)
موقعيت حساس فايرفاکس
موزیلا بعد از آن که سال‌ها در تلاش بود تا با گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر رقابت کند، امسال بالاخره راه‌حل را در این دید که توسعه نرم‌افزاری خود را هجومی‌تر کند.

تاکنون نتیجه این فعالیت‌های سریع فایرفاکس باعث شده این مرورگر سریع‌تر و بهتر اجرا شود. شیوه اجرای افزونه‌ها و پیوستن این مجموعه به ابزار همخوان‌سازی فایرفاکس باعث می‌شود در محل کار و خانه، همان افزونه‌ها را داشته باشیم و نیازی به نصب مجدد آنها بعد از خرابی‌های ناگهانی رایانه‌مان نداشته باشیم.

همچنین ساختار افزونه‌ها به‌شیوه‌ای تغییر یافته است که بیش از 80درصد افزونه‌ها به‌طور پیشفرض با نگارش‌های جدید فایرفاکس همخوان خواهد بود و دیگر نیازی به بررسی و چک‌کردن در هر ارتقا نیست. حتی فایرفاکس 3، که سالی یک بار به‌روز می‌شد در مقایسه با حالا که هر 6 هفته یک بار به‌روز می‌شود، مشکلات بیشتری داشت.

همچنین این مرورگر توانست بخوبی خود را با کروم همخوان کند، ابزار جدیدی برای کنترل رسانه‌های مبتنی بر اچ‌تی‌ام‌ال5 داشته باشد و ابزارهای توسعه تحت وب بهتری آن را پشتیبانی کند. حتی به‌روزرسانی‌های کوچک (hotfix)ها که برای رفع مشکلات امنیتی ایجاد می‌شود نیازی به راه‌اندازی مجدد مرورگر ندارد.

اما تمام اینها برای فایرفاکس فعلی، همانند پایین آوردن تب بیمار است، ‌در حالی که هنوز ویروس در بدنش وجود دارد. در نمایشگاه MWC، سیستم عامل موبایل مبتنی بر مرورگر موزیلا نشان داد که می‌توان از طریق آن به ارسال و دریافت پیام‌های متنی، ارسال و دریافت تماس‌های تلفنی، انجام بازی‌ها و خواندن ایبوک پرداخت. فصل دوم 2012 برای موزیلا روند روبه‌رشدی ندارد و بسیاری از اهداف این شرکت هنوز نیمه‌تمام است. موزیلا می‌خواهد تا پایان خردادماه ، تب Home‌جدید و شیوه جدید تب‌ها را پیاده کند و همانند گوگل کروم، جستجو را از طریق نوار آدرس انجام دهد. همچنین مدیریت دانلود خود را بهتر کند و به‌روزرسانی‌های خود مرورگر را بدون نیاز کاربر انجام دهد.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قرار است در نیمه دوم سال 2012 انجام شود، جلوگیری از تغییر خودکار موتورهای جستجو توسط افزونه‌هاست که هم‌اکنون به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران وب تبدیل شده است. همچنین منوی آپشن کلا تغییر کرده است و از حالت Pop-up به یک تب جدید در ویندوز تبدیل خواهد شد. همچنین در نیمه دوم سال 2012، باید منتظر معرفی ابزار شبکه‌های اجتماعی این مرورگر با نام Firefox Share و رابط کاربری جدید و موتور جاوااسکریپت نو باشیم.

همچنین فایرفاکس به‌دنبال ایجاد شیوه جدید ورود به مرورگر با استفاده از ایمیل است. به این معنی که هنگام ورود، اطلاعات ایمیل و رمز عبور کاربر دریافت و تمام تنظیمات، افزونه‌ها و... از طریق یک سرور امن در مرورگر نصب می‌شود.

بزرگ‌ترین چالش فعلی فایرفاکس، پیشی گرفتن از فیس‌بوک در میزان لاگین‌هاست. این چالش را می‌توان به ماجرای رقابت فایرفاکس يك و اینترنت اکسپلورر6 نسبت داد. هم‌اکنون گوگل و فیس‌بوک در بیشتر سایت‌ها آماده ارائه خدمات است و دیگر نیازی به ثبت نام دستی در سایت‌های مختلف نیست و می‌توان از سرویس‌های این دو شرکت برای سیستم ورود به سایت استفاده کرد.

برگ برنده فایرفاکس در این میان، اعتماد عامه مردم است؛ چرا که هر روزه مقالات بسیاری بر ضد فعالیت‌های فیس‌بوک و گوگل در ارتباط با اطلاعات شخصی کاربران منتشر می‌شود و فایرفاکس می‌تواند از چنین موضوعی استفاده کند. اما این که فایرفاکس بتواند تا انتهای سال 2012 این سرویس را به‌طور کامل پیاده کند، هنوز مبهم است.

در سال گذشته، فایرفاکس بالاخره مسیر خود را کمی به سمت کروم تغییر داد و رابط کاربری خلوت‌تر، موتور جاوااسکریپت سریع‌تر، افزونه‌های بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد، همخوانی و انواع مختلف نسخه‌ها را عرضه کرد.

نکته اصلی اینجاست که فایرفاکس، تنها بیمار موزیلا نیست و عده‌ای معتقدند این بنیاد بیش از حد خود را گسترده کرده است. این بنیاد در حال تولید سیستم عامل موبایل جدیدی به‌نام Boot to gecko است و می‌خواهد به‌طور همزمان بازاری آنلاین برای نرم‌افزارهای تحت وب ایجاد کند تا بتواند تحت بسترهای مختلف، از جمله Boot to gecko فعالیت کند. به‌طور خلاصه، این شرکت با فرار مغزهای قدیمی و پرکار خود مواجه شده است.

اعمال فشارهای داخلی و بیرونی باعث شده است فایرفاکس در موقعیتی قرار بگیرد که باید همزمان هم از دیگر رقيبان خود درس بگیرد و هم در راس رقبا باقی بماند (البته اگر می‌خواهد در کورس رقابت باشد).

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
خرید هاست و دامنه با تخفیف ویژه و امکان تبلیغ در گوگل و...



جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

درباره ما
Profile Pic
اینجا خواهید دید: جدیدترین نرم افزارها بهمراه اموزش گام به گام، دانلود جدیدترین اهنگها، فیلمها ،انیمیشنها ،نرم افزارها، دانلودرایگان انواع کتاب ومقالات اموزش،فرصتهای شغلی بصورت روزانه اخبار گچساران،ایران ودنیا،درگچساران کلیک gachsaran.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 571
  • کل نظرات : 953
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 981
  • آی پی امروز : 209
  • آی پی دیروز : 208
  • بازدید امروز : 691
  • باردید دیروز : 1,058
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 9,058
  • بازدید ماه : 19,580
  • بازدید سال : 130,075
  • بازدید کلی : 3,387,363
  • کدهای اختصاصی

    I heart FeedBurner