loading...
گچساران کلیک
جدیترین مطالب،استخدامیها و آموزشهای تصویری را در ایمیلتان دریافت کنید

برای دریافت جدیدترین مطالب و آموزشها و همچنین خبرها و استخدامیها فقط کافیست ایمیلتان را در کادر زیر وارد نمایید و در "خبرنامه گچساران کلیک"عضو شوید.بصورت اتوماتیک ایمیلی از طرف ما برایتان ارسال خواهد شد که حاوی لینکی است.باکلیک برروی آن لینک شما نیز به جمع هزاران عضو خبرنامه ما میپوندید.



Enter your email address:

Delivered by gachsaran.rzb.ir

کاربران عزیز گچساران کلیک 25 درصد تخفیف دامنه دات کام به مدت محدود


جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

آخرین ارسال های انجمن
shohreh بازدید : 5273 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (31)
آموزش زبان کردی ‎

نام کتاب :  آموزش کامل زبان کردی لهجه سورانی

نویسنده : محمدسینا احمدی

ناشر : گچساران کلیک

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۰۵

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵,۴۵۰   کیلوبایت

توضیحات : متاسفانه در شرایط کنونی خلاء های بسیاری به نسبت زبان های غیر فارسی ،خصوصا زبان کردی، در ایران دیده می شود. لذا لزوم وجود منابعی آموزشی در این زمینه به راحتی قابل لمس است. نویسنده ،اثر خود را به صورت رایگان و الکترونیکی و در چندین نسخه در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.این اثر اهداف خود که در آن به خوبی بدان ها اشاره شده است را در دراز مدت و با انتشار نسخه های متوالی و کامل تر دنبال می کند. امیدواریم خوانندگان محترم در نظر داشته باشند که فرد فرد آنها می توانند در ارتقا و بهبود مطالب آن نقش داشته باشند. 

لینکها بروزرسانی شده است/شهریور1392/گچساران کلیک

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط گچساران کلیک در تاریخ 1392/06/09 و 16:28 دقیقه ارسال شده است

لینکها بروزرسانی شده است

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:39 دقیقه ارسال شده است

تاریخ نویسان و موسیقی دانان معروف جهان معتقدند که کردستان مهد تمدن موسیقی جهان به حساب می‌آید.گزنفون تاریخ نویس یونانی در این‌باره نوشته است:در سال ۴۰۱ قبل از میلاد، بعد از حمله یونان به ایران و شکست [ کورش صغیر ] از برادرش اردشیر دوم،هنگامی که لشکر یونان قصد بازگشت از کردستان را داشت،کردها در حالی که نغمه‌ها و سرودهای دسته‌جمعی می خواندند یونانی‌ها را مورد حمله قرار دادند.گزنفون افزوده است،که چگونه کردها در آن زمان با هنر موسیقی آشنایی داشتند و حتی از آن در جنگ‌ها هم استفاده می‌کردند.در ویژه‌نامه موسیقیایی ” فاسکه که ” که در فرانسه منتشر می‌شود،آمده است که ایران قدیم و سرزمین “میسوپوتامیا” یعنی جایگاهی که کردها اکنون در آن سکونت دارند،قدیمی‌ترین مهد موسیقی جهان بوده است.به نوشته این نشریه،تمام ملودیهای ایرانی در اینجا منظور ایرانی بودن ملودیها است، یعنی جایی که فرهنگ آریایی در آنجا حضور داشته است- نه مرز جعرافیایی و سیاسی ایران کنونی در جهان بی‌همتا و بی‌نظیر است.قوم کرد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اقوام آریایی به علت بهره بردن از فرهنگ غنی ایرانی دارای اصیلترین موسیقی و ملودیهای جاودان و بزرگ است.برای دستیابی به غنای موسیقی کردی باید از زرتشت و فرقه اهل حق شروع کرد، زیرا اگر کرد خود را وارث تمدن ماد می‌داند،زرتشت نوه به حق مادهاست و پیروان اهل حق نیز، به حق کرد هستند و در کردستان زندگی می‌کنند و به زبان کردی گورانی سخن می‌گویند.
بر اساس کتابهای قدیمی اهل حق،هنر موسیقی از زمانهای قدیم مورد توجه مردم این آیین بوده است.
در نامه سرانجام (سرود یارسان) یکی از قدیمی‌ترین کتابهای اهل حق آمده است: ” زمانی که خداوند قصد داشت روح را در کالبد آدم بدماند، روح در کالبد آدم قرار نگرفت تا اینکه بعد از ‪ ۴۰‬روز خداوند به بنیامین، دستور داد که روح را در کالبد آدم بدماند و بنیامین آوازی برای روح خواند و روح در کالبد آدم جای گرفت”.موسیقی کردی در میان مردم کردستان دارای یک پیوند ناگسستنی با زندگی روزمره مردم است،بسیاری از صاحب نظران کرد معتقدند: موسیقی کردی یکی از اصیل‌ترین موسیقی های ایرانی است که با گذشت قرنها ویژگیهای خود را در فولکلور عامه کرد زبانهای ایرانی حفظ کرده است.

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:37 دقیقه ارسال شده است

کُرد به معنی مرد جنگی دلیر،شمشیرزنان دلاوره.گزنفون تمام منطقه غرب رو کردوک نامیده یعنی مرد جنگی دلیر و در اوستا سه واژه کورته _کرتی و کرتو آمده وجود دارد که به معنی کیلان است و مفهوم آن به معنای شمشیر و نیزه است و در اصل به معنای وطنی است که در دامن خود شمشیرها پرورده است و در اوستا بارها از آنها یاد شده است و کورد به معنی شمشیرزنان دلاوره حتی هردوت گفته کوردها مثل جن هستند ازنظر دلیر بودن
زبان پهلوی زبان کُردیست و کُردها پهلوان بودند به همین دلیل زبونشون رو پهلوی نامیدند و تاریخ تاریک ایران با برق شمشیر کُردها روشن شده امپراطوری های کُردی: ماد،اشکانی،ساسانی،طاهریان،صفاریان،سامانیان،آل زیار،آل بویه،مروانی،حسنویه،اردلانی،افشار
ابوریحان بیرونی می نویسد که طاهریان و صفاریان و سامانیان از نوادگان “بهرام چوبین” هستند.بهرام چوبین کُرد بود.
در “تاریخ عالم آرای عباسی” می خوانیم که ایرانیان قدیم لفظ “دیلم” را بر “کُردان طبرستان” اطلاق می کردند.
دیلمیان دو حکومت تشکیل دادند: آل زیار و آل بویه
کلنل دوهوسه مینویسد: کُردها دارای جمجمه براکی هستند و عضلات نیرومند و موی مشکی و گونه های برجسته آنان انسان را به یاد سکه های ساسانی (پادشاهان ساسانی) می اندازد.
روایت‌هایی هست که اردلانی‌ها را به کُردهای شبانکاره و حسنویه می‌رساند. اما مشهورترین روایتی که از پشتوانه‌ی علمی نیز برخوردار است اردلانی‌ها را به مروانی‌های دیار بکر منتسب می‌کند.مروانی‌های دیاربکر سلسله‌ای بودند که در دوران آل بویه در منطقه‌ی دیاربکر حضور داشته‌اند که بسیار هم مقتدر بودند.مروانی‌ها اصل‌شان به مروان حار البختی می‌رسد. مروان حارالبختی اصل و نسب‌اش به کُردهای ساسانی برمی‌گردد. و این روایت را امیر شرف خان بدلیسی تأیید کرده است و وی اولین کسی است که این بحث را در خصوص اردلان‌ها بیان می‌کند.شیرین اردلان در کتاب (خاندان کُرد اردلان) بنیانگذار این خاندان بابا اردلان را منسوب به مروانیان و از تبار شاهنشاه قباد ساسانی پسر شاهنشاه پیروز ساسانی می داند پس کُردهای اردلانی از نوادگان اردشیر بابکان هستند.در شرفنامه ی بدلیسی بابا اردلان خود را قباد پسر پیروز ساسانی می نامد.

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:33 دقیقه ارسال شده است

اردلان" نام قدیم کردستان بوده است که در زمان رضاشاه تغییر یافت و همچنین نام کهن ترین و قدرتمندترین ایل کردایران میباشد که بیش از 700سال برتمامی مناطق کردنشین امروزی ایران، ترکیه،عراق وسوریه که همگی این مناطق جزو خاک ایران بوده اند حکومت میکردند.
ازمهمترین سلاطین اردلان میتوان از:
هه لو خان اردلان (معاصرشاه عباس صفوی که جنگهای فراوانی نیز با شاه عباس بزرگ داشت که شاه عباس نتوانست هه لوخان راشکست دهد)
خان احمدخان اردلان(فاتح بغداد)
سلیمان خان اردلان(موسس سنندج)
سبحان ویری خان اردلان(سردارسپاه نادرشاه افشار)
حسنعلی خان اردلان(رقیب کریم خان زند درژادشاهی ایران)
امان الله خان اردلان(حاکم بانفوذ کردستان که شهرهای کردستان درزمان اوگسترش یافتند.مسجدجامع سنندج،پل قشلاق،حمام خان،مسجددارالامان،عمارت خسروآبادو... ازآثار به جای مانده از وی میباشد)
درود بر خاندان کهـــــــــــــــن و با افتخار اردلان
بی شک اردلان ها تنها دودمان و یگانه طایفه کُرد،ایرانی در جهان است که دارای شجره نامه هزار ساله دقیق و تاریخی پر افتخار است کردهای اردلانی به عنوان تنها اصیل زادگان باقی مانده ایران و کُرد و از نوادگان اردشیر بابکان هستند.کردهای اردلانی در سنندج،ديواندره،كامياران،ليلاخ ساکن هستند.

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:32 دقیقه ارسال شده است

درکتاب تاریخ ریشه نژادی کُرد آمده است که دختر خسرو پرویز نسبت به پاره کردن نامه پیامبر توسط پدرش اعتراض میکند کهشکلکبابورویتا ره ش بی ،بوچی نامه ی پیغه مبه رت پاره کرد) که تمامی لغات آن برای کُردها آشنا است و رابطه تنگاتنگ زبان کردی با پهلوی را نشان میدهد.معنیش رو براتون میگم (بابا روت سیاه بشه برای چه نامه ی پیغمبر رو پاره کردی)

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:31 دقیقه ارسال شده است

اولین قوم آریایی که طوایف و قبایل کُرد و اقوام ایرانی را متحد کردند و امپراطوری ماد را تشکیل دادند کُردها بودند در زمان کوروش نیروهای کُرد موجبات پیروزیهای کوروش را فراهم کردند خشایار شاه در همه جنگهایش پیروزیها را در اثر شجاعت و دلاوری جنگجویان کُرد می دانست مخصوصاً در جنگ یونان و تسخیر کردن دره ی ترموفیل دو تن از فرماندهان سپاه او کُرد بودند و سپاهش بیشتر از جنگجویان کُرد تشکیل شده بود.سلطان محمود غزنوی از نیروهای کُرد برای حمله به هند و افغانستان به خوبی استفاده کرده است. شاه عباس صفوی برای مقابله با نیروهای ترکمن و خراسان که خود توان مقابله با آنها را نداشت چندین قبیله بزرگ کُرد را به خراسان کوچانید و در مناطق بجنورد و گرگان و چناران و قوچان و سایر مناطق کردستان جای داد که به قول محقق آقای کلیم الله توحدی اکنون کردهای خراسان بیشتر از یک میلیون نفرند.نادرشاه سردار دلیر کُرد نیز در لشکرکشی هایش به خاک عثمانی و هندوستان و افغانستان از نیروهای کُرد استفاده کرد

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:31 دقیقه ارسال شده است

خط کوفی ابداع اعراب نبود بلکه سازندگانش کردها بودند در زمان حکومت ساسانیان بعلت وسعت کشور پهناور ایران چند نمونه رسم الخط رسمیت داشت مثلا در شرق ایران در زمان ساسانیان آثاری پیدا شده هنوز از رسم الخط دوران هخامنشی مکاتبه می شده و در غرب ایران که تا مرزعربستان امتداد داشته که شامل کوفه هم شده است ابد خطی که مشهور به کوفی میباشد و بدون { نقطه } هم بوده تاکنون در شبه جزیره عربستان نمونه ی از آن خط چه در سنگ نوشته یا روی چرمهای حیوانات که معمول بوده یافت نشده اکنون سوال اینجاست.که خطی به این مهمی و کتابتی چطور یک شبه اعراب آن هم که در آن زمان ستایش بتها از افتخاراتشان بود خطی به این مهمی را رسمیت داده به استناد و روایت تمام موئرخین و موفسرین و..... خاندان قریش خواندن و نوشتن را ندانسته و در دوران عثمان آیه های قرآن گردآوری شده است. لااقل 20 سال قبل از گرد آوری قرآن حتی یک نمونه از آن خط درعربستان پهناورترین سرزمین پیدا نشده. الفبای به این عظمت چگونه به این زودی و چرا نمونه از آن مثلا شعر یا مناجات بتهایشان به این خط نوشته نشده است. جای بسی تامل است یک شبه این رسم الخط را ابداع کرده باشند؟

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:30 دقیقه ارسال شده است

مستوره اردلان نادره دوران وافتخار مشرق زمین نخستین زن تاریخ نگار جهان و چامه‌سرای كُردها می‌باشد و تنها بانوی صاحب رساله ی فقیهی در جهان اسلام است وی همسرخسروخان اردلان حاکم کردستان بود و در سنندج میزیست.

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:29 دقیقه ارسال شده است

در دایره المعارف کلمبیا و ایکنیک دسک آمده است: كُردها بخشی از نژاد ایرانی هستند برخی چادر نشین هستند و برخی شهر نیشین. مردمی دلاور - جنگجو و قوی دارد

این نظر توسط کوردساسانی در تاریخ 1392/05/23 و 9:29 دقیقه ارسال شده است

دیاكونف نویسنده مشهور روسی معتقد است كه؛ اجداد كُردها و بخصوص مادها توانستند با استفاده از شگرد خود گندم وحشی را كه بسیار ریز و باریك بود به گندم امروزی تغییر دهند و با تغییر ژنتیكی در این گیاه پر مصرف كه امروزه جزء اصلی ترین غذای مردم جهان است و با این كار توانسته اند به انسانهای روی كره ی زمین خدمت بزرگی انجام دهند و همچنین برای اولین بار (كُردها حق همسایگان و استقلال آنان رابه رسمیت شناخته اند. و همچنین كُردها اولین ملت قانون گذار جهان هستند ) و این را در سنگ نوشته های دوران باستان به وضوح می توان دید.


کد امنیتی رفرش
1 2 3 4 صفحه بعد
خرید هاست و دامنه با تخفیف ویژه و امکان تبلیغ در گوگل و...



جهت ثبت سفارش خرید دامنه بین المللی دات کام از شرکت برتینا (تنها شرکت سفارش شده ایرانی در سایت ماکروسافت) و برخورداری از تخفیف گچساران کلیک ،ازطریق لینک های زیر و یا کلیک برروی بنر بالابراحتی میتوانید اقدام نمایید..ضمنا امکان ثبت و خرید دامنه توسط کارشناسان ما وجود دارد.جهت مشاوره خرید و یا طراحی سایت و سئو ... با شماره زیر تماس حاصل فرمایید
لینک خرید دامنه دامنه دات کام
لینک خرید هاست و دامنه 
تلفن مشاوره و طراحی سایت:

09362022458
09034669668

درباره ما
Profile Pic
اینجا خواهید دید: جدیدترین نرم افزارها بهمراه اموزش گام به گام، دانلود جدیدترین اهنگها، فیلمها ،انیمیشنها ،نرم افزارها، دانلودرایگان انواع کتاب ومقالات اموزش،فرصتهای شغلی بصورت روزانه اخبار گچساران،ایران ودنیا،درگچساران کلیک gachsaran.rzb.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 571
  • کل نظرات : 953
  • افراد آنلاین : 66
  • تعداد اعضا : 981
  • آی پی امروز : 412
  • آی پی دیروز : 278
  • بازدید امروز : 863
  • باردید دیروز : 714
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,577
  • بازدید ماه : 1,577
  • بازدید سال : 167,280
  • بازدید کلی : 3,424,568
  • کدهای اختصاصی

    I heart FeedBurner